Jak budują autostrady w Polsce

Złodziejstwo, korupcja, sprzedaż asfaltu na boku i zawyżanie kosztów na budowie polskich dróg przyjęły rozmiary, w które trudno uwierzyć – pisze piątkowa “Gazeta Wyborcza”.

Na A1 kto mógł, ten kradł. Od stróża po menedżera – mówi przedsiębiorca z Wielkopolski, dostawca piasku dla firm budujących autostrady, cytowany przez “GW”.

Prosta zasada.

Krzysztofowi R. – byłemu dyrektorowi śląskiego oddziału GDDKiA – oraz jego zastępcy Henrykowi P. katowicka prokuratura zarzuca przyjęcie prawie 2 mln zł łapówek. Zasada była prosta – firma wykonująca usługi utrzymywania dróg musiała doliczyć do każdej faktury pięć procent na wziątkę. I tak przez dziewięć lat.

– Patologie miały miejsce do 2009 roku. Teraz zainwestowaliśmy w doposażenie nowoczesnych laboratoriów ponad 100 mln zł. W 2009 roku pobieraliśmy 700 próbek, dzisiaj jest ich ponad 60 tys. I widać efekty – twierdzi Urszula Nelken, rzeczniczka prasowa GDDKiA.

I dodaje: – Na autostradzie A2 koło Strykowa trzeba było rozebrać ponad 9 km warstwy wiążącej asfaltu i położyć od nowa. Pod koniec ubiegłego roku podsumowaliśmy łączny koszt robót poprawkowych – wyszło 670 mln zł.

tvn24.pl

Przeczytaj również

Termomodernizacja budynku SP w Wierzbowie Gmina Grajewo informuje, iż do chwili obecnej zostały wykonane następujące prace związane z termomodernizacją budynku SP w Wierzbowie: - wymiana stol...
Odbiór drogi w Koszarówce „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Operacja typu „Budowa lub modernizacja dróg ...
Szkolenie kierowców – konserwatorów sprzętu ... Zgodnie z przyjętym harmonogramem szkoleń na 2017 rok, w dniach od 04 do 12 listopada 2017 r. na terenie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej...

Zostaw odpowiedź

*

CommentLuv badge