Literówki: 5 błędów najczęściej popełnianych podczas wybierania plakatów z napisami

Jeżeli nie zauważyłeś, że plakaty z napisami są od dobrych kilku sezonów jedną z absolutnie najpopularniejszych ozdób wnętrz, to musiałeś ostatnich parę lat spędzić ukryty na jakiejś bezludnej (albo, co gorsza, pozbawionej dostępu do Internetu) wyspie zagubionej gdzieś na oceanie.

Typograficzne wzory są obecnie niezwykle modne – co oznacza, że na rynku jest ich ogromne mnóstwo. Jak to zwykle bywa, tylko niektóre z nich są naprawdę ładne i stylowe – bardzo łatwo jest naciąć się na kicz i tandetę. Jak tego uniknąć? Mamy dla Ciebie nie jedną, nie trzy, ale aż pięć wskazówek: pokażemy Ci, jakich typowych błędów powinieneś unikać, aby stworzyć aranżację, która zachwyci Twoich znajomych i wzbudzi w nich uzasadnioną zazdrość, a nie sprawi, że będą Cię obgadywać na Facebooku za fatalny gust. Gotów? To zaczynamy!

  1. Wybierasz zbyt ogólne plakaty motywacyjne (i nie tylko)

Na pewnym poziomie ogólności plakaty, cytaty zwłaszcza, są już po prostu… żadne. Co myślała sobie osoba, która ozdobiła swoją kuchnię plakatem z napisem EAT? Czy to autentyczna wskazówka dla zagubionych ludzi, którzy nie wiedzą, że w kuchni przygotowuje się i czasem spożywa posiłki? Czy to plakaty motywacyjne dla ludzi z zaburzeniami odżywiania? Drogowskaz? Co? No co? Odpowiedź brzmi: to napis, którego równie dobrze mogłoby nie być, ponieważ nie niesie ze sobą żadnej istotnej treści. Jeśli już musisz po taki sięgnąć, niech przynajmniej będzie oszałamiająco piękny. W przeciwnym wypadku – daj sobie spokój.

  1. Nie próbujesz niczego nowego (innymi słowy: sięgasz po banał)

“Uśmiechnij się”. Don’t worry, be happy. Always look on the bright side of life. “Jedz, módl się, kochaj”. Ze wszystkimi tymi stwierdzeniami zgadzamy się w stu procentach, ale chyba nie obrazimy nikogo, jeżeli powiemy, że te slogany są bardziej banalne niż parówki z keczupem. Zostaw je komuś, kto ma mniej wyobraźni (i dobrego gustu) od Ciebie! Skoro wybierasz typograficzne plakaty, napisy na nich przedstawione niech będą naprawdę ciekawe, a najlepiej niech wywołują uśmiech albo zastanowienie. Powyższe przykłady wywołują raczej przewracanie oczami i ziewanie, prawdopodobnie także uśmieszek politowania. Bądź lepszy niż te oklepane cytaty!

  1. Jesteś za bardzo skupiony na treści

To jakby lustrzane odbicie powyższych dwóch problemów. Wybierając plakaty, cytaty stawiasz na pierwszym miejscu, a nie za bardzo interesujesz się tym, jak one właściwie wyglądają. Duży błąd! Pamiętaj, że nawet najbardziej inspirujący tekst nie będzie wyglądał dobrze, jeśli kolory będą nieciekawe (o tym nieco więcej w następnym punkcie), font brzydki i całość – wizualnie bez polotu. Pamiętaj, w mieszkaniu plakaty to ozdoba, a nie element propagandy!

  1. Nie potrafisz dobrać kolorów

Prawda jest taka, że wszystkie powyższe błędy można wybaczyć, i to od ręki, jeżeli tylko plakat jest nienagannie dobrany do wnętrza pod względem estetycznym. A “wzgląd estetyczny” to zwłaszcza, przede wszystkim i koniecznie: kolorystyka! Zadbaj o to, by kolory plakatu nie gryzły się z barwą ściany, na której ma on zawisnąć, i by barwa ramki (o ile decydujesz się na ramę, a nie antyramę) odpowiadała kolorom znajdujących się nieopodal mebli. W ten sposób stworzysz harmonijną kompozycję, która nie będzie obrażać niczyjego poczucia estetyki nawet wówczas, gdy będzie plakatem z napisem SLEEP zawieszonym w sypialni.

  1. Zaburzasz proporcje

Lubisz chodzić do okulisty? Oczywiście, że nie, nikt przecież nie lubi chodzić do lekarza! A skoro nie lubisz okulisty, to dlaczego torturujesz siebie i swoich gości, zawieszając na swoich ścianach plakaty o literkach tak drobnych, że można by się spodziewać, że zaraz ktoś poprosi o odczytanie trzeciego rzędu od dołu? To duży błąd! Jeśli litery są tak małe, że trzeba podejść blisko do plakatu, by je odczytać, to znaczy, że są zbyt małe (uwaga: to nie znaczy, że takie plakaty cytaty nie sprawdzą się w bardzo małych wnętrzach – takich, do których będą bardziej proporcjonalnie dopasowane). W drugą stronę to także działa: ogromne litery w niewielkim wnętrzu będą wyglądać na zbyt agresywne, atakujące. Znaj proporcją, mocium panie!

Korekta stylistyczna, czyli bądź lepszy niż banalny plakat typograficzny

Jeżeli zdarzyło Ci się popełnić któryś z powyższych błędów – nie martw się, to zdarza się każdemu! Balzac potrafił całymi dniami siedzieć nad jednym zdaniem swojej powieści, więc Ty możesz popełnić niewielką stylistyczną omyłkę, wybierając plakat z napisami. Mamy jednak nadzieję, że nasz krótki poradnik pomoże Ci unikać w przyszłości przynajmniej tych najgorszych byków.

Po więcej inspiracji warto zajrzeć na: myloview.pl/plakaty/wg-kategorii/motywacyjne/cytaty

Przeczytaj również

Świąteczny wyjazd na narty? Wybierz Les 2 Alpes! Les 2 Alpes, znany także jako L2A czy Les Deux Alpes to francuski ośrodek narciarski zlokalizowany w centralnej części Alp Delfinackich. Stanowi jedno...
Jak zrobić własny newsletter i pozyskać klientów?... Newsletter, czyli rodzaj internetowego biuletynu wysyłanego cyklicznie do zainteresowanych subskrybentów, staje się w ostatnim czasie coraz bardziej p...
Centrala telefoniczna VoIP – czym jest? Centrala telefoniczna VoIP to bardzo nowoczesne rozwiązanie, które przynosi szereg korzyści. Nie tylko gwarantuje bezpłatną telefonizację biura - i to...
Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie organizo... Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie organizowanym przez firmę CEMASZ. Do wygrania Kurs Operatora Koparki o wartości 1800zł netto, w dowolnym mie...

Zostaw odpowiedź

*

CommentLuv badge