Jak zrobić własny newsletter i pozyskać klientów?

Newsletter, czyli rodzaj internetowego biuletynu wysyłanego cyklicznie do zainteresowanych subskrybentów, staje się w ostatnim czasie coraz bardziej popularną formą reklamy. Wybierają ją zarówno małe, jak i średnie firmy, a także największe korporacje i koncerny. Czym dokładnie cechuje się ta forma marketingu, dlaczego warto zdecydować się na własny newsletter i jak dobrać idealny system do wysyłki newsletterów?

Czym jest newsletter?

Według najprostszej definicji, którą znajdziecie na stronie E.C.H.O. Communications, newsletter jest rodzajem biuletynu, na który klienci zapisują się dobrowolnie poprzez podanie swoich danych. Dziś mianem newslettera określamy przede wszystkim biuletyn elektroniczny, w odróżnieniu od popularnych dawniej biuletynów dostarczanych przez firmy do subskrybentów za pomocą tradycyjnej poczty. Obecnie newsletter to zazwyczaj wiadomość e-mail wysyłana cyklicznie przez daną markę na adresy osób, które zadeklarowały chęć jej otrzymywania. Newslettery wykorzystywane w marketingu zawierają najczęściej informacje o nowościach wprowadzonych do oferty danej firmy, specjalnych promocjach lub wyprzedażach czy innego rodzaju zmianach w oferowanych produktach i usługach.

Newsletter jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na zbudowanie relacji pomiędzy marką a klientem. Przede wszystkim różni się on znacząco od tradycyjnego spamu reklamowego, który trafia na naszą skrzynkę e-mailową każdego dnia. Tym, co wyróżnia newsletter, jest fakt, że aby go otrzymywać, musimy się na niego dobrowolnie zapisać. W związku z tym wiadomości te nie są tylko irytującymi reklamami usług, którymi absolutnie nie jesteśmy zainteresowani, lecz raczej materiałem informacyjnym pozwalającym klientowi pozostawać w ciągłym kontakcie z interesującą go firmą, rozwojem jej oferty i zmianami w proponowanych przez nią usługach.

Jak zrobić swój własny newsletter i jakie są główne cechy dobrego newslettera?

Do zrobienia dobrego newslettera będziemy potrzebowali przede wszystkim określenia, jakie informacje chcemy w nim przekazywać klientowi, z jaką częstotliwością, i jaką grupę odbiorców uznajemy za docelową. Istotne jest także ustalenie jednego, niezmiennego wyglądu szablonu newslettera. Ważne, aby był on przejrzysty, zawierał najistotniejsze informacje oraz linki przekierowujące do stron, na których znajdziemy więcej szczegółów dotyczących danych nowości czy zmian oraz promocji, a także, aby nie zmieniał się co kilka tygodni czy miesięcy. Klienci przyzwyczajają się bowiem do określonego wyglądu newslettera i często bardzo szybko zaczynają łączyć właśnie ten wygląd z ofertą danej firmy. Dlatego też ważne jest przygotowanie jasnego i czytelnego wzoru już na początku działalności mailingowej, aby móc później korzystać z niego przez wiele lat, zapewniając klientom jak największy komfort korzystania z naszego newslettera.

Ważne jest również ustalenie częstotliwości wysyłania newslettera oraz dnia, kiedy będzie on wysyłany. Klienci bowiem przyzwyczajają się również, że wiadomości od interesujących ich firm przychodzą w określony dzień tygodnia czy miesiąca, a zaburzenie tej cykliczności może stworzyć wrażenie chaotyczności i złego zarządzania newsletterem. Ważne jest jednak, aby nie wysyłać zbędnych newsletterów zbyt często. Jeśli nie mamy wystarczająco dużo treści do przekazania klientowi, aby tworzyć tygodniowy newsletter, lepiej zdecydować się na wysyłkę większej liczby interesujących wiadomości co miesiąc, przez co unikniemy ryzyka wywołania u klienta wrażenia bycia zasypywanym nieciekawym spamem.

Każdy newsletter powinien zawierać także coś niedostępnego dla osób nieprenumerujących tego rodzaju informacji marketingowych danej firmy. Najczęściej są to kody rabatowe, specjalne promocje dla subskrybentów newslettera, informacje o rozpoczęciu wyprzedaży określonego typu towaru czy poradniki związane z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Informacje i oferty tego rodzaju są często najistotniejszymi powodami decydującymi o tym, że klient postanawia skorzystać z oferowanego mu przez daną markę newslettera.

Publikacja: insane.agency

Przeczytaj również

Jaką karmę dla szczeniaka wybrać? Pojawienie się w domu psa to ogromna zmiana dla wszystkich domowników. Pupil to oczywiście wielka radość, ale także mnóstwo obowiązków, o których musi...
Wczesna nauka czytania – co o tym sądzić? Temat wczesnej nauki czytania jest często podejmowanym zagadnieniem przez pedagogów, terapeutów a przede wszystkim rodziców. Ta ostatnia grupa zai...
Przyspiesz swój metabolizm Czytając na temat odchudzania, na pewno niejednokrotnie ubiły Ci się uszy informacje o metabolizmie. Zastanawiasz się, dlaczego jest on taki ważny i j...
Pomiary hałasu na stanowisku pracy Hałas definiowany jest jako drgania ośrodka sprężystego. Drgania są zjawiskiem niepożądanym przez człowieka, ponieważ wywołują dyskomfort, są dokuczli...

Zostaw odpowiedź

*

CommentLuv badge